Proiecte

ERASMUS DAYS

În 15,16,17 octombrie 2020 se sărbătoresc Zilele Erasmus, inițiativă care se adresează nu doar participanților la programul Erasmus+, ci și tuturor celorlalți actori interesați de promovarea valorilor europene și a tematicilor globale de interes: ecologie, solidaritate și incluziune socială, învățare online etc.
#ErasmusDays 2020 comunică marca Erasmus+ și vorbește despre rezultatele și impactul proiectelor pe parcursul a trei zile: 15,16 și 17 octombrie 2020 pentru a le face vizibile cetățenilor, comunității, profesioniștilor și factorilor de decizie.
În cadrul acestui eveniment, la Liceul Teoretic „Coriolan Brediceanu”, elevii din clasa a XII-a B, membri în echipa de proiect care au participat la mobilitatea din Croația, în cadrul proiectului Erasmus+ ”TESLA”, în noiembrie 2019, au diseminat proiectul în rândul colegilor lor și al elevilor de clasa a XI-a, joi 15.10.2020. Ei au prezentat imagini și materiale video realizate în timpul întâlnirii și pe parcursul primului an de proiect, predând ștafeta colegilor mai tineri care vor prelua responsabilitatea ducerii lui la bun sfârșit.
Cu toții sunt conștienți de necesitatea utilizării responsabile a surselor regenerabile de energie, dar și de dimensiunea europeană pe care colaborarea internațională o conferă școlii și fiecărui individ în parte .

STEMATH – Un nou proiect eTwinning implementat la Brediceanu

Odată cu încheierea anului școlar, se încheie și unul dintre proiectele eTwinning implementate cu elevii de gimnaziu. STEMATH este un proiect cu 17 parteneri din 7 țări europene, care își propune atragerea elevilor spre studiul matematicii prin rezolvarea de probleme practice, din viața de zi cu zi și prin folosirea, în acest sens, a modelării matematice.
Pe parcursul lunilor noiembrie, decembrie, ianuarie și februarie, grupele de elevi au avut de ales câte una din trei probleme pe care să le rezolve prin metode la alegere, inclusiv folosind tehnologia și programe ca Microsoft Excel, Python sau GeoGebra. Rezolvările au fost postate în spațiul virtual dedicat proiectului, iar coordonatorii au realizat broșuri online cu toate contribuțiile elevilor participanți:
https://twinspace.etwinning.net/90525/pages/page/794924
https://twinspace.etwinning.net/90525/pages/page/807174
https://twinspace.etwinning.net/90525/pages/page/828920
https://twinspace.etwinning.net/90525/pages/page/874551
Odată cu luna martie și cu suspendarea cursurilor în toate țările partenere, profesorii implicați au decis, într-o întâlnire online, să continue proiectul prin realizarea colaborativă a unor planuri de lecție interdisciplinare, pe care să le aplice la clasă în următorii ani școlari. Acestea pot fi accesate la adresa:
https://twinspace.etwinning.net/90525/pages/page/929080
Pentru că expozițiile care trebuiau să încununeze finalul de proiect în fiecare școală nu au mai putut fi realizate, s-a recurs la realizarea unei expoziții virtuale comune:
https://www.artsteps.com/view/5eb86fc586cfd46fb7516437
Elevi și profesori, am avut cu toții multe de învățat din acest proiect, unii de la alții, dar și de la partenerii noștri foarte dedicați studiului matematicii, al disciplinelor STEM și colaborării europene în educație.

Împreună pentru o lume mai bună

Prima activitate de predare-învățare-formare în cadrul proiectului TESLA – ” Together in Environmental Solutions Learning Activities”, Nr de referință: 2019-HR01-KA229-060810_3 a avut loc în perioada 10 – 16 noiembrie 2019 la Tehnicka Skola din Pozega, Croația, școala coordonatoare a proiectului.
Au participat elevi și profesori din școlile partenere: Croația, Austria, Estonia și România. Liceul Teoretic ”Coriolan Brediceanu” a fost reprezentat de elevele: Ciurescu Briana, Cosma Tonia, Jipa Maria, Murariu Raluca, Repede Amanda, Știucă Miruna însoțite de profesoarele Boldea Lucia și Mariș Adriana.Tema întâlnirii a fost descoperirea omului de știință Nikola Tesla și a modului de utilizare a surselor regenerabile de energie, în special a energiei solare.
Pe parcursul celor cinci zile de activități elevii și profesorii din școlile partenere au participat la workshop-uri având ca temă energia solară, au vizitat muzeul Nikola Tesla și casa memorială a acestuia, fabrica de automobile electrice Rimac, centrala hidroelectrică de la Pleternica și panourile solare de la Radnovac. Întâlnirile cu primarul orașului și prefectul regiunii au prilejuit discuții libere pe tema viitorului Uniunii Europene și a utilizării surselor regenerabile de energie.
Tot în această perioadă s-a finalizat competiția de selecție a logo-ului proiectului, fiecare țară participând cu primele trei clasate în urma concursurilor desfășurate la nivel local. Logo-ul ales pentru a reprezenta proiectul pe parcursul celor doi ani a fost cel creat de eleva Borduz Andreea din clasa a XI-a B de la Liceul Teoretic ”Coriolan Brediceanu”.
În ultima zi au fost înmânate certificate de participare de către directorul liceului tuturor elevilor și profesorilor implicați. Următoarea mobilitate va avea loc în luna mai la Kanepi, Estonia. Până atunci elevii vor desfășura activități în spațiul virtual disponibil pe platforma eTwinning: https://twinspace.etwinning.net/97317 și pe pagina web: www.teslaerasmus.eu .

Certificatul National de Calitate

Proiectul Erasmus+ School 21, Digitally and Socially Yours s-a încheiat, iar imaginea sa virtuală, proiectul eTwinning cu același titlu a fost recompensat astăzi cu certificatul național de calitate, în semn de apreciere pentru munca profesorilor și elevilor implicați. Ne alăturăm astfel partenerilor din Republica Cehă și Ungaria, care deja au fost recompensați cu acest certificat.

TESLA - Together in Environmental Solutions Learning Activities)

Începând cu data de 01.10.2019 Liceul Teoretic ”Coriolan Brediceanu” derulează în calitate de partener proiectul TESLA (Together in Environmental Solutions Learning Activities) având numărul de referință: 2019-HR01-KA229-060810_3, proiect de parteneriat de schimb interșcolar KA229 în cadrul Programului Erasmus+. Proiectul se va implementa în perioada 01.10.2019-30.09.2021 și urmărește schimbul de experiență și bune practici, desfășurarea de activități de învățare reciprocă și ateliere de lucru între școlile implicate în parteneriat. Obiectivul proiectului îl constituie conștientizarea în rândul tinerilor asupra necesității utilizării surselor regenerabile de energie și utilizarea acestora in mod responsabil. Asemeni tuturor proiectelor Erasmus+, și acesta va urmări comunicarea și colaborarea între tinerii europeni, dar și dezvoltarea capacităților lor de lucru în echipă și de transfer a cunoștințelor teoretice dobândite la orele de STEM (științe, tehnologie, matematică) în rezolvarea unor probleme practice. Țările partenere în proiect sunt Croația – în calitate de coordonator; Austria, Letonia și România – în calitate de parteneri.
Școala noastră își reconfirmă astfel dimensiunea europeană, deschiderea spre educația modernă de calitate, spre colaborarea cu alte școli, spre menținerea parteneriatelor vechi și construirea unora noi, pentru a oferi elevilor noștri cele mai bune și variate condiții de a deveni cetățeni responsabili ai mileniului 3.

Rencontres littéraire et échanges culturels au programme

En racontant l’histoire de son aïeul, Francis Berthelot d’Azay sort de l’oubli tout un pan de l’histoire de la Roumanie. © Droits réservés

Le célèbre écrivain Francis Berthelot d’Azay est venu, mercredi, au lycée Pothier, parler de son livre consacré à son aïeul, le général Berthelot, considéré comme le parrain de la « grande Roumanie ».

Erasmus

Bredicenii, mai sensibili la nevoile semenilor lor

In perioada 9 – 15 aprilie 2018 a avut loc, in orasul polonez Pulawy, cea de a doua activitate de predare – invatare – formare din cadrul proiectului european Erasmus+ „School 21, Digitally and Socially Yours”, implementat de Colegiul National „Coriolan Brediceanu” Lugoj in parteneriat cu alte patru licee europene. Aceasta intalnire a avut ca tema serviciul comunitar in favoarea persoanelor cu dizabilitati mintale.

Colegiul National ”C. Brediceanu” a fost reprezentat la aceasta intalnire de elevii Bianca Bredicean, Roxana Borlovan, Evelina Fratila si Maximilian Bogdan, care au fost insotiti de doamnele profesoare Daniela Popovici si Adriana Maris. Impreuna cu gazdele si cu ceilalti parteneri, ei au vizitat un centru de zi pentru adaptarea tinerilor cu sindromul Down, si respectiv o institutie pentru persoanele cu dizabilitati mentale si au participat alaturi de acestia la activitatile lor obisnuite: confectionarea de obiecte decorative, pictura, gatit, cantat, dans.

Activitatile desfasurate la scoala s-au concentrat pe invatarea sociala si emotionala. Impartiti in grupuri internationale, liceenii europeni s-au documentat si au realizat prezentari referitoare la dependentele care ameninta societatea secolului XXI: telefonul mobil, alcoolul, tutunul, medicamentele si substantele halucinogene, cautand solutii pentru diminuarea efectului acestora asupra tinerilor.

In cursul acestei intalniri a avut loc si o deplasare la Varsovia, unde, dupa o scurta incursiune istorica, culturala si stiintifica asupra orasului, elevii si profesorii au participat la repetitiile grupului de dansatori Mazowiacy. Acest grup integreaza persoane cu sindromul Down sau alte dizabilitati alaturi de elevi de liceu si tineri dansatori, care ating impreuna performante remarcabile si constituie astfel un bun exemplu de terapie prin arta.

Spatiul virtual al proiectului, https://twinspace.etwinning.net/44282/ gazduieste toate materialele realizate si prezentate in timpul intalnirilor, ca si activitatile desfasurate intre intalniri, in grupurile online. In aceste zile, elevii lucreaza la prezentarea unor sinteze referitoare la persoanele cu nevoi materiale accentuate: familii monoparentale, someri, persoane cu dizabilitati, persoane in varsta, persoane fara adapost si modul in care acestea pot fi ajutate de societate.

Urmatoarea intalnire a partenerilor de proiect va avea loc la Lugoj la inceputul anului scolar viitor si se va axa pe serviciul comunitar si persoanele cu dizabilitati fizice.

Proiectul „School 21, Digitally and Socially Yours” este finantat de Uniunea Europeana prin programul Erasmus+, actiunea-cheie 2: Cooperare pentru inovare si schimb de bune practici, domeniul Parteneriate strategice pentru educatie.